יום רביעי, 3 באוקטובר 2012

אתגר #5 - השראה בכל פינה


רגע לפני האתגר, חודש לועזי חדש הגיע ועמו הגיע הזמן לחשוף את נותנת החסות שלנו לחודש אוקטובר, הצפונית שבחנויות הסקראפ שלנו- "קסם שימושי".
"במקום בו נמצאים עונג, צחוק וצבע, תימצאנה הפיות" (אלמוני)
קסם שימושי, תיבת אוצרות צבעונית ומלאת אווירה, נבנתה להזמין פיות ואנשים כאחד - להתענג, ליצור ולצחוק.
 קסם שימושי הוא סטודיו לעיצוב אלבומים הנמצא ביישוב יובלים שבגליל ומזמין אתכם להכיר את התחום המופלא של שימור זיכרונות. בסטודיו תוכלו להתרשם מעולם עיצוב האלבומים, ללמוד לעשות זאת בעצמכם, לרכוש חומרים ואף להזמין אלבומים שיעוצבו עבורכם מא' ועד ת'. במקום גם חנות מתנות, שהפריטים בה נבחרים בהקפדה ובאהבה. לימור, החיוך שמאחורי הקסם, אוהבת אנשים, יצירה וקניות, בחרה לשלב את כל אהבותיה במקום אחד, שיאפשר לה לארח, ללמד ולגרות ליצירה.

המשתתפות באתגרי חודש אוקטובר ישתתפו בהגרלה על פרס בשווי 75 ש"ח מתנת "קסם שימושי". ועכשיו- לעבודה- האתגר החדש שלנו!

איפה אתן מוצאות את ההשראה שלכן?!

מאז שהתחלתי (קרין) לעסוק ביצירה, לפני אי אלו שנים, אני מוצאת את עצמי מחפשת השראה במקומות מוזרים.

למען האמת, אני לא בטוחה שאני זו שמחפשת אותה...לרוב היא זו שמוצאת אותי, ומצליחה כל פעם להפתיע אותי מחדש- מה את עושה כאן?! ואני בכלל הייתי עסוקה במחשבות על הטיפול הבא שאני צריכה לעשות בעבודה או על החלפת טיטול....
באתגרי ההשראה שלנו ננסה להביא מקורות השראה שונים ומשונים- תמונה, אתר, שיר, סרט, תוכנית טלוויזיה, ספר, יוצר ועוד ועוד.

עבורי זה מתבקש לפתוח את הפינה הזו במקור ההשראה החביב עליי ביותר בעולם כולו. שירים. ולא סתם שירים- שירים ישראליים. ולא סתם שירים ישראליים- שירים של חוה אלברשטיין אלילתי.
קשה לי מאוד לבחור את השיר האהוב עליי מבין כל עשרות (או מאות) שיריה, אבל אין ספק שהשיר הזה מלווה אותי תמיד, בכל מקום ובהרבה מאוד החלטות חשובות שקיבלתי בחיים. בחרתי בשיר הזה גם לפתוח את הפוסט הראשון ראשון בבלוג האישי שלי, ושם כתבתי שברגע שיהיה לי משרד/קליניקה משלי אני אכתוב את השורה הראשונה שלו על הקיר.
לשיר הנפלא הזה קוראים "מילים". את המילים לשיר "מילים" כתב בעלה המנוח של חוה, שהיה ללא ספק משורר מחונן, נדב לויתן, ואת הלחן הנפלא הלחינה המלכה בעצמה.

אתן מוזמנות להקשיב לשיר (אפילו עם תרגום לאנגלית)- כאן
 ולקרוא במקביל את המילים הנפלאות:

מילים זה כל מה שיש לי
זה הוני, זה אוני וזה אני
מילים זה כל מה שיש לי
זה הוני, זה אוני וזה אני.

כשתעלה האחרונה על דל שפתי אחדל
וכבר בזבזתי די וזה מחדל.

מילים זה כל מה שיש לי...

נשאר לי רק מילון קטן כצרור נקוב
ולא אשנא חינם ולא אבוז
ולא אשחית מילים לשוא על המובן מאליו.

מילים זה כל מה שיש לי...

אלו העבודות שחברות הצוות הכינו בהשראת השיר. כמו תמיד, לחיצה על הקישור שמתחת לתמונה תוביל אתכם לבלוג של כל אחת, שם אפשר למצוא עוד פרטים על העבודות, ותמונות נוספות:
אני הכנתי בהשראת השיר דף לאלבום של ביתי יעלה, העוסק בבחירת השם שלה. בגלל שאני מאמינה גדולה במילים ובכוח שלהן לשנות, תהליך הבחירה היה ארוך ומורכב. כתבתי את השם הנבחר באותיות גדולות של "קסם שימושי" והוספתי את ההגדרה המילונית שלו. מתחת לשקף השורות בצד שמאל כתבתי את כל סיפור המעשה. הרבה מילים בדף על מילים:

קרין

ענת שיחקה עם מילים טובות ממילון ישן, ממגזינים וגם מילים שכתבה בעצמה כדי להזכיר לה לחשוב מחשבות חיוביות ולראות תמיד את חצי הכוס המלאה:

פיית מרציפן

מיכלי יצרה דף מדוגם שמכיל חלק מהמילים האהובות עליה בשפה העברית, והכינה בעזרתו דף מעוצב לתמונה שגם היא מילולית במיוחד:

מיכלי

מומין יצרה קנווס שהרקע שלו מורכב מדפי ספרים והמון מילים בתוכם ומשפט השראה עוצמתי:

מומין
עינת הכינה דף מעוצב עם כיתובים ומילים מרומא - העיר האהובה עליה.

עינת
המעצבת האורחת שלנו החודשת היא הספונסרית החדשה שלנו לחודש אוקטובר- לימור בעלת החנות "קסם שימושי", וזה מה שהיא כתבה על היצירה שלה:
"השיר שנבחר כהשראה לאתגר הלך איתי הרבה ימים, התגלגל לי בראש וניסה להוות השראה ליצירה, אבל רק כשהמילים התהפכו קצת והפכו ל"מילים זה לא כל מה שיש לי" האסימון נחת. פעם חשבתי שהכלי היחידי שיש לי לביטוי הוא מילים, בהן אני שולטת ואותן אני יודעת ללוש ולכוון כך שתיצורנה משהו חדש. עם הזמן גיליתי עוד הרבה דרכי ביטוי ולכן בחרתי מאחת הדרכים החדשות האלו, ויצרתי לאתגר היצירה דף ביומן הויזואלי שלי, כי מילים זה לא כל מה שיש לי, למרות שפעם חשבתי שכן...":

לימור

אנחנו מזמינות גם אתכן להצטרף אלינו וליצור בהשראת השיר. את הקישור לעבודה שלכן (בבלוג שלכן, באלבום ווירטואלי, בקבוצה שלנו בפייסבוק או בכל מקום ווירטואלי אחר) אתן מוזמנות להכניס למר לינקי חביבנו עד לתאריך ה-17/10/2012:



קצת מנהלה- אחת הזוכות בהגרלת היומנים שלנו עדיין לא יצרה איתנו קשר- lital.dalmoni אנא צרי איתנו קשר בהקדם, או שבצער רב נאלץ להעביר את הזכייה לבאה ברשימה...
ביום ראשון יפורסם כאן שם הזוכה באתגרים של חודש ספטמבר, שתזכה בפרס מתנת "נתנאלה.קום". כאמור, המשתתפות באתגרי חודש אוקטובר יכנסו להגרלה על פרס מתנת הספונסרית החדשה שלנו- "קסם שימושי". 
עד אז שיהיה סוף שבוע נפלא ומועדים לשמחה!
קרין

13 תגובות:

  1. מגניב! מתחילה לחשוב...

    השבמחק
  2. אהבתי אתה שילוב של מילים ושל יצירה, אבל לא מצאתי את הרשומה של מומין :-( .

    מועדים לשמחה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי בתיה, הייתה בעיה עם הרשומה אבל היא תוקנה ואת מוזמנת לבוא לבקר.

      מחק
  3. איזה יופי של אתגר!! ואיזה כיף שלימור היא הספונסרית של החודש - אני מתה עליה ועל החנות המקסימה שלה!!!!!

    השבמחק
  4. יופי של רעיון. וזה ממש אתגר לא קל. אני אוהבת מילים, כמאמר השיר שהבאת, אבל משום מה כרגע אין לי שום רעיון ליצירה.
    מקווה שהרעיונות יגיעו...מתה לזכות באיזו צ'ופר מלימורי...

    השבמחק
  5. תודה על האתגר, סוף סוףגורם לי לשבתוליצור כרטיס:-)
    מחכה כבר לאתגר הבא!
    סתיו love

    השבמחק
  6. הי. ליטל,הזוכה, ילדה לא מזמן ואולי בגלל זה היא לא קראה על הזכייה. קרין, אם עדיין לא מצאתן אותה, אשמח להעביר לך את המייל שלה....

    השבמחק
    תשובות
    1. היי טשופילה, נשמח אם תעבירי לנו את הפרטים שלה.

      מחק
  7. שאלה... חייבים להכין עבודה חדשה או אפשר עבודה שמתאימה לאתגר וטרם ראתה אור במדיה?

    השבמחק
    תשובות
    1. לפי התקנון (שמופיע בצד שמאל) העבודה אמורה להיות חדשה ולא להיות מפורסמת. המטרה הרי היא לעודד יצירה. כמובן שאם לא פרסמת את זה בשומקום אחר אין לנו דרך לבדוק את זה, אבל זה מפספס את המטרה...

      מחק
  8. דווקא יש לי רעיון וגם ביצוע אבל אינני מצליחה להעלות לאתר.
    יש אפשרות לשלוח בדרך אחרת, אולי במייל, ומישהי תוכל להעלות לי?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. ניתן ליצור איתנו קשר בכל עת באמצעות המייל, בכתובת yotzotme@gmail.com וכן בלשונית "צרו קשר" שמופיעה בעמוד הראשי, לעזרה בהעלאת העבודות. סליחה על העיכוב בתשובה.

      מחק