יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

כולנו אור איתן

הוא כבר ממש כאן, מעבר לפינה. ממש תיכף מתחיל חגם הגדול של הילדים- חנוכה! שמונה ימים של חופשה, והמון המון אטרקציות ואווירה שנועדו במיוחד לקטנים שבחבורה. 
אנחנו, "הגדולים", יודעים שלא קל להעביר שמונה ימים בבית עם חבורה של זאטוטים שמחים, בעיקר שהחג נופל תמיד בימים הכי הכי קרים וגשומים. 
באנו לעזרה עם לקט של רעיונות מיוחדים ואחרים ליצירה ולהנאה עם הילדים (וגם לבד) בחופשת החנוכה. 
קודם כל- קצת הכנה מראש. בלוג הילדים המופלא "ילדיסקו" מציע לנו להעתיק קצת מהגויים וליצור התרגשות וציפייה על ידי לוח תכנון לחופשת החנוכה. אפשר לעשות את זה בצורה ירוקה על ידי מיחזור גלילי נייר טואלט:

8 ימים של כיף מהבלוג "ילדיסקו"
ויש גם גרסה מתגרדת ומדליקה (שאפשר בקלות ליישם בעוד עשרות יצירות. לי כבר יש בראש כמה כרטיסים "מדליקים" כאלו...)

לוח פעילות מתגרד מהבלוג "ילדיסקו"
ממשיכים במגמת המיחזור הירוקה, כי בנוסף ליצירה אנחנו רוצות להנחיל לילדים גם ערכים- באתר הנפלא "אתזה" מצאנו הדרכה מגניבה להכנת פאזל מקופסאות גפרורים. בחנוכה משתמשים בהרבה מאוד גפרורים, אז למה לא לנצל את השאריות? מומלץ במיוחד להכין פאזלים כאלו עם תמונות בני המשפחה:

משחק הרכבה מקופסאות גפרורים מתוך אתר "אתזה"
קופסאות שימורים/תמ"ל הן לא בהכרח זבל של החג, אבל תראו איזה יופי של קופה לדמי החנוכה עיצבה loolaB:

קופה לדמי חנוכה מהבלוג של loolaB
תעלומת הגרביים הנעלמים בכביסה כמעט שקולה בעיני לנס חנוכה. החופש הוא זמן מתאים למצוא פתרון לסוגיה על ידי הפיכת הגרביים הבודדים ל-לא פחות ולא יותר, סופגנייה! הדרכה עם הרבה הומור מהבלוג של יעלקה:

סופגניות מגרביים- הדרכה של יעלקה

אמנם לא ממוחזר, אבל חמרן, החומר ממנו עשויים אותם גליונות מטאליים שנמכרים בחנויות היצירה, הוא חומר "חנוכה" מובהק. אולי כי הוא מנצנץ ומתחבר כל כך לאור. לרובנו הוא מעלה אסוציאציות לא כל כך חיוביות, אבל פוגי נעים יצרה ממנו מטעמים והוכיחה שזה לא החומר, אלא הידיים שמשנות. היא הכינה הדרכה נהדרת לבבושקות. ממליצה בחום להציץ גם בשתי הרשומות הנוספות באותו נושא לקבלת השראה. מתאים לילדים ולמבוגרים:

בבושקות חמרן של פוגי נעים

רעיונות ליצירת חנוכיות יש עשרות ברחבי הרשת. אחת חביבה עליי במיוחד ומתאימה בול לילדים ולאמותיהם חובבות היצירה- חנוכייה מקיפולי צמצם. עלמה7, מלכת הצמצמים הישראלית, הכינה דוגמאות רבות לצמצמים לחנוכה וניתן למצוא אצלה גם גזרות להכנה:

צמצמים לחנוכה מהבלוג של עלמה7

 גם הדרכות ליצירת נרות לא חסרים. אבל יש גם לא מעט רעיונות מיוחדים באמת לשדרוגים.
נגה הכינה הדרכה קלילה וברורה להכנת נרות אלגנטיים בספלי ווינטאג' (אבל גם ספל עם הדמות המצויירת החביבה על ילדכם יעשה את העבודה וישמר למזכרת נצח):

ספלים מאירים מהבלוג של נגה
וכדי שאוסף החותמות שלנו האמהות לא ירגיש מיותם בשבוע בו אנחנו כל כך עסוקות, אפשר לנצל אותו לשדרוג נרות באמצעות ההדרכה הנפלאה של רוני ארצי (הידועה בכינויה "מילשייק"):

חותמות מאירות- הדרכה בבלוג "מילשייק"

נרות הם לא רק יפים! האם ידעתן ששעווה של נר יכולה לשמש מדיום לא רע בכלל להעברת תמונה? אמנם איכות הסרטון לא כ"כ טובה ואין תמונה יפה של התוצר להעלות כאן, אבל הטכניקה כ"כ נחמדה ופשוטה שאני בטוחה שתהנו למרות המגבלות- הדרכה להעברת תמונה בשעווה מתוך האתר "ישלה".
אחרי חמישה, שישה או שבעה ימים, יכול להיות שיאזל לנו בבית מלאי החומרים. בדיוק לשלב הזה נועדה ההדגמה/מיני הדרכה המושלמת של נעה זני ליצירת ציורים באמצעות המלך הבלתי מעורער של חג החנוכה- האור:

מציירים באור בבלוג של נעה זני

ולסיום, רעיון מקסים שיצרה מורה מיוחדת ומדהימה איתה אני עובדת. מפאת צנעת הפרט אין לי תמונה, אבל הייתי חייבת לשתף אתכן ברעיון הנפלא. אותה מורה, נקרא לה מ', ציירה על בריסטול חנוכייה גדולה. במקום להבה הדביקה בראש כל נר תמונה של ילד מהכיתה (אפשר להחליף בתמונות בפוזות שונות של ילדכם הפרטיים, תמונות של כל בני המשפחה וכו'). מתחת לכל תמונה חרצה חריץ קטן והשחילה בו אטב משרדי פשוט. ביום הראשון כתבה בעצמה לכל ילד "נקודת אור"- מעשה טוב שעשה או משהו שהוא טוב בו במיוחד, ותלתה על האטב. ביום השני ביקשה מכל ילד לכתוב נקודת אור על עצמו. ביום השלישי ביקשה מההורים לכתוב על ילדיהם. ביום הרביעי כבר ביקשה מכל ילד לכתוב על חבר מכיתתו. זה לא היה קל, זו משימה קשה לילדים (היא כמובן עזרה להם בחלק הטכני של הכתיבה), אבל זו פעילות כל כך מעצימה, כל כך מכוונת לראות את הטוב שבעולם ובאדם, שהייתי חייבת להעביר את זה הלאה.

מה אתן אומרות? מרגישות קצת יותר מוכנות לחנוכה? ההתרגשות כבר בשיאה? נשמח לראות מה יצרתן בהשראת הרעיונות שאספנו כאן וכמובן גם רעיונות נוספים ומקוריים. אתן מוזמנות להגיב כאן בתגובות וגם בדף הפייסבוק שלנו. אנחנו מתכננות עוד הפתעה אחת קטנה לכבוד החנוכה וכמובן גם אתגר מתאים...יש למה לצפות.

כמובן שלא נסיים בלי להזכיר לכן את האתגר הנוכחי שלנו- אתגר התחרה העדין והרומנטי. רצינו להזכיר לכן שבאתגרים שלנו יכולות להשתתף רק עבודות חדשות, שהוכנו במיוחד לאתגר, ולא פורסמו קודם לכן במקום אחר. את הכללים להשתתפות באתגרים ניתן למצוא בכל עת בלשונית "תקנון" שמופיעה בצד שמאל של הבלוג.
התחיל חודש חדש ועדיין לא הצגנו לכן את נותנת החסות שלנו לחודש דצמבר- החנות Touch of Art, שתתרום לנו פרס בשווי 75 ש"ח למשתתפת אחת מאושרת באתגרי חודש דצמבר:

Touch of art הינה חנות המתמחה בציוד לעיצוב אלבומים וכרטיסי ברכה {סקראפ}.
בחנות ניתן למצוא חומרים ממיטב היצרנים וגם מוצרים מקוריים ויחודיים מצ'יפבורד שמתעדכנים מידי כמה זמן ורובם אף בעברית.
לצד החומרים המוצעים בחנות ובאתר ב- Touch of art קיימות מגוון סדנאות למתחילים וגם למתקדמים בתחום.
תודה רבה לנותנת החסות של חודש נובמבר- "אלבומי". שם הזוכה המאושרת יתפרסם לאחר תום אתגר התחרה.
בנתיים שיהיו לכולנו ימים נעימים שלפני חנוכה ותחילת חג שמח במיוחד!
קרין

5 תגובות:

  1. קרין, אלו רעיונות נהדריםְ!

    השבמחק
  2. מוזמנות גם להדרכה ליצירת סביבון אחסון חמוד לממתקים.
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2436978
    :)

    השבמחק
  3. רשומה מעולה, והמון תודה על הפרגון.

    השבמחק
  4. עם שפע כזה לא נראה לי שיהיה לנו משעמם.

    השבמחק