יום ראשון, 17 בפברואר 2013

או לה לה

"נוסעים חוזרים יורדים עולים מאמריקה"
כמו ברוב תחומי החיים, גם בעולם הסקראפ, האמריקאים שולטים בעולם.
מרבית המוצרים הנמכרים בחנויות מעוצבים בארה"ב, התערוכה הדו שנתית הגדולה אליה כולנו נושאות עינינו מתקיימת בארה"ב ובעיקר- הסגנונות והטכניקות העיקריים שנפוצים בארץ, מקורם בארה"ב.
 לפני זמן מה, נחשפתי, לגמרי במקרה, לסגנון עיצוב סקראפי אחר לגמרי.
ביקור בחנות "פייפר הארט" חשף אותי למוצר שלא הכרתי- שבלונות לעיצוב דפים.
חקירה קצרה ברשת חשפה אותי לסגנון אחר לגמרי, "הסגנון הצרפתי". זו השבלונה שאני רכשתי, ואז הגעתי הביתה והתחלתי קצת לחקור את דרך העבודה עם השבלונות האלו.
אני מודה, לא היה קל למצוא מידע. אין הרבה דוגמאות לעיצובים עם השבלונות האלו, אבל מצאתי כמה דוגמאות נהדרות, וגם סרטוני הדרכה שעשו לי את החיים קלים, והחלטתי לשתף אתכן בתגליות הנפלאות שלי.
 מצאתי שלוש חברות שמוכרות את השבלונות האלו. האתר הראשון שמצאתי הוא של החברה ממנה הגיעה השבלונה אותה רכשתי- Lea France . המשכתי לשוטט ומצאתי עוד שבלונות נפלאות של חברת Toga France וגם את חברה AZZA, עם מגוון מצומצם אך משובח.
פניתי לcarine (כן, כן, קרין), הבעלים המקסימה של חברת Lea France והיא עזרה לי מאוד למצוא מידע ורוב החומרים שבפוסט נמצאים כאן בזכותה. אני מקווה שהתרגום של גוגל יעשה את העבודה ויתרגם נכון את התודה הגדולה שלי!
קודם כל להשראה, קצת דפים שנעשו עם השבלונות האלו, הדוגמאות לקוחות מכאן או מהפייסבוק שלהם (גם לחברות האחרות יש גלריות נהדרות, אבל איכות התמונות לא איפשרה לי להשתמש בהן. כדאי לכן להציץ בגלריה של TOGA) :





כפי שניתן לראות, הרעיון העיקרי הוא לחתוך את התמונות בהתאם לאפשרויות השונות שמציעה השבלונה, וכך להפוך אותן, ולא את הקישוטונים והדפים המדוגמים, למרכז הדף.
הנה סרטון הדרכה בסיסי של קרין שמסביר את הטכניקה הבסיסית באנגלית במבטא צרפתי מקסים. באתר ניתן למצוא עוד מגוון סרטוני הדרכה עם המון רעיונות:


 כל שבלונה מציעה מגוון גדול של אפשרויות חיתוך, כך שמשבלונה אחת אפשר ליצור אינספור דפים שונים. כל מה שצריך זה תמונות מוצלחות (עדיף כאלו שקשורות אחת לשנייה כמובן), טוש מחיק, ומספריים. היתרון הגדול של הטכניקה הזו בעיני הוא היכולת ליצור דף נקי ומינימליסטי עם הרבה מאוד תמונות.
מעבר לכל האפשרויות הגלומות ברעיון הבסיסי, אפשר לעשות עם השבלונות הזו עוד המון דברים, למשל כרטיסים:


או רקעי מיקס מדיה:


כמובן שאי אפשר לכתוב פוסט כזה בלי לסיים מהמקום בו התחלתי, מהשבלונה שאני רכשתי. הספקתי כבר לעשות איתה כמה נסיונות, בעצמי וגם עם חברים ומכרים ללא ניסיון קודם בסקראפ. התוצאה תמיד נהדרת (לפחות בעיני) וזה הדף הראשון שאני הכנתי עם השבלונה:


האמת? התוצאה הזו היא מה שגרם לי להתאהב כל כך בשבלונות האלו ולרוץ לכתוב עליהן סקירה. נכון, זו גם אחת מסדרות התמונות הכי אהובות עליי מאז לידתה של יעלה ועד היום, אבל זה לא רק זה. יש בסגנון הזה אפקט מיוחד. ואני מודה, הסגנון האמריקאי עדיין טבוע בי חזק, לא הצלחתי לוותר על הדפים המדוגמים שאני כל כך אוהבת ועל הקישוטים, אבל בעיני דווקא השילוב הזה בין הסגנונות הוא מה שעושה את הדף הזה לכל כך מוצלח. 
אז מה דעתכן? הרעיון מצא חן בעיניכן? כבר יצא לכן להתנסות ויש לכן דוגמאות להראות לנו? יש לכן שאלות להפנות לקרין (הצרפתייה, לא אני :)? אנחנו נשמח מאוד לשמוע אתכן!

10 תגובות:

  1. מדהים! איזה יופי! ממש לא הכרתי את זה...

    השבמחק
  2. אהבתי מאוד. מאוד יפה בעיני ונותן תמונה שלמה ולא רק רגע אחד מצולם.
    והדוגמנית מקסימה.
    :)

    השבמחק
  3. קרין תודה על הסקירה, מיוחד מאד והתוצאה מקסימה!!
    נראה לי שבעלות האי קראפט יוכלו להכין שבלונות כאלה ממפל!
    מומין לתשומת ליבך... אתגר חדש...

    השבמחק
  4. וואו איזה יופי של סקירה.
    נראה מוצר נהדר
    תודה רבה קרין על השיתוף
    לא היכרתי ..

    השבמחק
  5. קסם של דבר...כלי עזר נפלא לעיצובי סקראפ...
    תודה על הרשומה היפיפיה..ומעוררת השראה:-)
    השבלונה נראית עם פוטנציאל עיצובי עשיר! בשילובים,והדוגמאות נפלאות
    ואהבתי מאוד את הדף המעוצב עם הפיצפונת:-)מתוקה:-)קסם של עיצוב:-)
    תודה תודה:-)
    T42:-)

    השבמחק
  6. סקירה נהדרת, מה שמזכיר לי שאצלי במגרה יש כמה שבלונות כאלו שקניתי לפני למעלה משנה וטרם חידשתי אותן.

    השבמחק
  7. תודה על הסקירה!
    זו נראית אחלה טכניקה, והסקירה ממש עושה חשק להתנסות בה.
    והדף שלך שהוא שילוב של שני הסגנונות - אליפות!

    השבמחק
  8. גם אני לא הכרתי את הטכניקה הזאת.
    היא קצת מוזרה לי...
    אוהבת יותר את הסגנון הרגיל.
    אולי זה רק עניין של זמן להתרגל :-)

    השבמחק
  9. גם אני גיליתי את השבלונות האלה בפייפר קראפט - ולמרות שאני בכלל לא מעצבת דפי אלבום, אני חושבת שזה רעיון גאוני! הוא בעיקר פותר את הבעיה הנצחית של "איך לעצב דף עם יותר משתי תמונות בלי שיראו כמה אלכוהול שתיתי באותו ערב"... והיישום שלך מקסים, כמו תמיד!

    השבמחק
  10. איזה כיף ללמוד כל פעם משהו חדש

    המון תודה על המידע

    סיגל

    השבמחק