יום ראשון, 24 במרץ 2013

סדר פסח

פסח הוא חג האביב, חג ההתחדשות, חג החירות, חג המצות...ובעיקר- חג הניקיון והסדר. בין הברקת המטבח להחלפת הקיץ-חורף בארונות הבגדים, גם לפינות/חדרי היצירה מגיעה קצת התייחסות. נכון, כולנו היינו רוצות שיהיה לנו חדר יצירה כזה:

חדר היצירה המושלם הזה שייך לה

היישר מבלוג אמריקאי, רחב ידיים ומזמין, מסודר לפי נושאים ומקוטלג לפי צבעים, עם פתרון אחסון ייעודי לכל אחד ואחד מהחומרים שלנו, ועם שולחן ע-נ-ק ליצירה. בפועל, רובנו מסתפקות בפינת יצירה מאולתרת יותר, קטנה יותר, מאורגנת פחות.
כמובן שזה לא אומר שלא צריך להשקיע בפתרונות אחסון יצירתיים. ההפך!  זה דווקא אומר שחייבים להיות הרבה יותר יצירתיות עם האחסון. לסדר את מאות (אלפי, מיליוני...) החומרים שלנו יפה יפה בכוורת ענקית שמכסה קיר שלם בגודל טרילארד מטר זו לא חכמה. לסדר אותם בפינה בגודל מטר על מטר באמצע הסלון- הו! זה אתגר! וכידוע, אני (קרין) אוהבת אתגרים. אז גייסתי את מיטב יכולות החיפוש באינטרנט שלי, יחד עם טיפים מעולים מבנות הצוות שלנו- כדי לנצל את הרגעים האחרונים לפני החג לדיגום פינת היצירה. 

אל הרעיון הראשון נחשפתי כבר לפני די הרבה זמן, מסתבר שהוא די פופלרי בעולם הבלוגים האמריקאי, אבל אני לא הכרתי אותי והתלהבתי מאוד - להפוך את הרגליים של שולחן העבודה לפינת אחסון נוספת, הנה למשל דוגמה יפה (לחיצה על הכיתוב מתחת לכל תמונה תוביל אתכן למקורה):

שולחן עם אחסון

כל כך התלהבתי מהרעיון שלקראת מעבר הדירה המתוכנן שלנו ביקרתי באיקאה (שעוד תוזכר כאן רבות ברשומה :), רכשתי שתי כוורות קטנות ומשטח שולחן, וככה יש לי 8 תאי כוורת נוספים, שמתאימים בגודלם גם לניירות 30*30 ולעוד מגוון שימושים. עדיין אין לי תמונות של כל הכבודה מורכבת, אבל התוצאה ממש ממש מגניבה, ולא יקרה משמעותית משולחן כתיבה איכותי. מבטיחה תמונות לכשיהיו...
הרעיון השני מציע ניצול של עוד שטח שאצלי הוא די שטח מת- אגף התלייה בארון הבגדים. אף פעם לא הבנתי למה עושים אזור תלייה גדול כל כך...אולי זה בגלל שרוב הבגדים שלי הם כאלו שאינם דורשים גיהוץ :). בעזרת סוגים שונים של קולבים (גם את רוב הדברים האלו ניתן להשיג באיקאה, וגם בחנויות "רגילות" לכלי בית. גם בגדים חדשים מגיעים לפעמים עם תוספות כאלו) אפשר להפוך את האזור הזה לפינת אחסון למופת:

מתלים בארון הבגדים

ואם בארונות עסקנן, חשבתן פעם לנצל את החלק האחורי של דלתות הארון? לרוב, המדפים לא מגיעים ממש עד לדלת הארון, ונותר מרווח קטן שאפשר לנצל היטב. רעיון אחד הוא להשתמש במדפי תבלינים קטנים, אבל גם ווים או מתלה בד עם כיסים יעשו יופי של עבודה:


מה מסתתר מאחורי הדלת?

ואם עברנו לדבר על דלתות...סקר קטן בקרב חברותיי קובע שלא מעט מהיוצרות הישראליות הסבו את הממ"ד שלהן לחדר יצירה. מן ניצול יעיל לחדר שנולד מכורח ולא מבחירה..היתרון של ממ"ד (מלבד זה שבשעת חירום יהיה לך כיף לבלות שם ויהיה גם איך להעסיק את הילדים) הוא הפלדלת... בקלי קלות אפשר להשתמש בנפלאות המגנטיות שלה וליצור עוד מקום אחסון:

ניצול דלת הממ"ד

ענת- פיית המרציפן שלנו, ממנה קיבלתי פעם פעם את הטיפ הכי טוב שקיבלתי אי פעם בענייני אחסון (כבר מגיע...), שיתפה בטיפ הנוכחי שלה לאחסון - אחסון סגור ולא פתוח כי כך הכל תמיד נראה מסודר ( גם אם בתוך הקופסה יש בלאגן), וככה גם הכל נשמר מאבק. בהחלט מסכימה עם הטיפ הזה, אבל מה עם הכלים שאנחנו חייבות שיהיו נגישים בכל פעם, אבל ממש בכל פעם שאנחנו ניגשות ליצור? כל פעם מחדש נוציא אותם מהקופסה ונארגן מחדש? נשמע מסורבל... אז אולי נכין להם סינר ייעודי?

סינר יצירה

הבטחתי את הטיפ שאני קיבלתי מענת פעם. לפני הרבה שנים הגעתי לענת לסדנת יצירה (הראשונה שלי) והיא סיפרה לי שהיא מאחסנת את החומרים שלה לפי צבע. זה היה נראה לי אמריקאי ומוגזם, אבל אני מאמינה לכל מה שענת אומרת, אז ניסיתי, ומיד התמכרתי. היום כמעט כל הדברים בפינת היצירה שלי מסודרים לפי צבע- הדפים, הסרטים, הקישוטונים הקטנים, הפרחים וכו':



קצת קשה לראות בתמונה, אבל הדפים מסודרים בתיקיות בגודל 30*30- כל צבע בתיקיה נפרדת- גם דפים קטנים, שאריות וכו' נכנסים לתיקייה. כל התיקיות מאוחסנות בקופסת בד של איקאה. אפשר לראות כאן אחת מקופסאות הקישוטונים שלי, ואת קופסאות הסרטים שלי- אחת לכל צבע.
אם מתעמקים טוב טוב בתמונה הימנית העליונה אפשר לראות כאן עדות לעוד פתרון אחסון גאוני. זכרתי שנחשפתי אליו איפושהו ברשת, לא זכרתי איפה, עד שהתחלנו לעבוד על הרשומה הזו... מיטל שלחה לנו קישור לפוסט שהיא כתבה פעם, ממש ממש מזמן, על חדר היצירה שלה, ושם ראיתי את זה:

המדף של מיטל

מיטל הניחה על שולחן העבודה שלה מדף, וכך יצרה בעצם עוד פינת אחסון. אני העתקתי בדיוק את אותו רעיון, על השולחן שלי זה נראה ככה:




למטה יש פרחים, חותמות וקישוטונים handmade שלא מצאו את מקומם, ולמעלה יש סרטים שונים ועוד כמה הפתעות. גאוני! מגדיל כל כך את שטח האחסון על השולחן, והכל קרוב ונגיש.
אבל הסיבה העיקרית שמיטל הפנתה לרשומה ההיא, היה דווקא הגרסה הביתית שלה לפתרון אחר שמצאתי ברשת. זו הגרסה שאני ראיתי:

תצוגת תכלית של איקאה

על מוטות של איקאה תלתה היוצרת את אוסף החותמות ואת אוסף המדבקות שלה, וככה הכל נגיש ונוח למצוא בדיוק את מה שרוצים, בלי לתפוס שטח גדול מידי על השולחן או על מדף. גם לי יש כזה מוט של איקאה, אבל אני דווקא משתמשת בסלסלות שלו יותר מאשר בווים, והן מאחסנות את רוב הצבעים והמדיומים השונים שלי, וגם גלילי סרטים. מיטל יצרה גרסה ביתי נהדרת לרעיון הזה, בלי לבקר באיקאה, ואחסנה בה את אוסף המדבקות המרשים שלה:

מתלה המדבקות של מומין

במקום המתלים של איקאה מיטל השתמשה ב-שימו לב! אטבים משרדיים פשוטים! אליפות!
עד כאן הרעיונות שלנו לאחסון וארגון של חדר היצירה. ומה אתכן? מהו טיפ האחסון הכי יעיל שאי פעם קיבלתן? איזה פטנט איחסון שדרג לכן את היצירה? נשמח לקרוא כאן בתגובות ולראות תמונות בקבוצה שלנו בפייסבוק. אל תהיו מסודרות לבד, עזרו לכל בנות ישראל לעשות קצת סדר לפסח!
ובין סדר לנקיון, בין מצה למרור, אל תשכחו להצטרף אלינו לאתגר הצבעים האביבי שלנו, שיסתיים ממש עם סיומו של החג. בין המשתתפות באתגר יוגרל פרס שווה מתנת "ויטרינה".
שיהיה לכל קוראותינו ולכל בית ישראל חג פסח שמח, אביבי ויצירתי!

5 תגובות:

  1. רעיונות מעולים וניראה שהשולחן שלך סודר היטב לכבוד החג!

    השבמחק
  2. איזה פוסט יפה.
    אני הכנתי לי מתקן תליה לכל סרטי הבד וכו' ממגירות שמצאתי ברחוב.
    מופיע כאן, וגם בעלי קיבל מגירה... עבר עלי יום נדיב.
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2425808&r=1
    :)
    עד הרגע לא ידעתי שיש קבוצה בפייסבוק. מיד נרשמתי.

    השבמחק
  3. אני גם השתמשתי במדף על השולחן כדי להכפיל את שטח האחסון! באמת יעיל וקל לביצוע בגלל שאפשר למצוא מדפים כאלו באחלה מחיר באיקאה (בין 20 ל40 שח נראה לי, תלוי בגודל) וגם מרוויחים מדף לבן דמוי תחרה מקסים (חפשו במחלקת מטבח...)

    השבמחק
  4. רעיונות מצויינים! תודה:)
    לי אין פתרונות אחסון יצירתיים, כי אין לי כ"כ הרבה חומרי יצירה. אולי יום אחד... אבל את הפאנצ'ים אני מאחסנת בקופסאת נעליים שבדיוק מתאימה בגודל.

    השבמחק
  5. איזה פוסט נהדר!!! תודה!!!
    מצרפת כמה רעיונות לפינטרסט שלי בנושא חדר יצירה :-)

    השבמחק