יום ראשון, 12 במאי 2013

תגיות ציפורים שלב אחרי שלב

שלום לכולם כאן ענת עם הדרכה חדשה מצולמת בשלבים.
חברותי ואני נוהגות להחליף בינינו מידי חודש  תגיות עבודת יד בנושא מסויים.
זוהי דרך נהדרת ליצור אלבום השראה קטן בנושא  מסויים כשכל אחת מכינה את התגיות שלה  בצבעים חומרים וטכניקות אהובות עליה  ומקבלת מכל אחת מהחברות תגית שונה ומיוחדת באותו נושא.
בחודש אפריל  נבחר  הנושא  "ציפורים" וחשבתי שיהיה נחמד לשתף אתכם בשלבי ההכנה של תגיות הציפורים שאני הכנתי לעשרת חברותי

להכנת התגיות בחרתי בפוסטר  גדול בנושא ציפורים שקיבלתי פעם באחד מסופי השבוע של נתנאלה .מכיוון שהתגיות נגזרו מפוסטר גדול הרי שכל תגית יצאה מעט שונה מחברתה

 כדי ליצור בסיס עבה יותר הדבקתי  לתגיות חלק אחורי עשוי מנייר ממוחזר עבה ועליו הוספתי עיגול גזור מקרטון דק ועליו חותמת עם שמי ( מתנה מאותו סופ"ש אצל נתנאלה)

על מנת להעשיר את הרקע  החתמתי עליו חותמות של ציפורים בצבע חום כהה


בשלב הבא החלטתי להעשיר את המרקם של התגיות ביצירת הבלטה בעזרת ג'סו ( צבע אקרילי סמיך ואטום למים) ושבלונה עם חיתוכי ציורים שקניתי בגרושים בחנות יצירה




את הג'סו אני מורחת בעזרת מרית גמישה ( שפכטל) בשכבה דקה


מיד בתום המריחה מרימים את השבלונה  ומנקים אותה על מנת שהג'סו לא יתייבש עליה ( אני רוחצת את השבלונות שלי במים עם סקוצ של כלים)


הנה התוצאה אחרי הרמת השבלונה ובתוספת  מלבן יוטה קטן שנועד גם הוא להעשרת המרקם  מפני שהוא מזכיר לי את החומרים בהן משתמשות הציפורים לריפוד הקן שלהן


 כבר כתבתי שעשיתי סרט נע ושכל תגית מעט שונה מחברתה?


עכשיו מגיע החלק הכייפי של צביעת ההבלטה מה שמדגיש אותה יותר ומאחד אותה עם התגית כולה.
השתמשתי בדיו וספוגית אבל אפשר בחלט להשתמש גם בצבעי ים, אקריל מדולל,  גירים, צבעי פנדה ועוד ועוד
את צבע הדיו ניצלתי גם כדי ליצור מסגרת כהה סביב כל התגית  ( ניתן לראות בחלק השמאלי התחתון ציפור נוספת שיצרתי בעזרת הג'סו והשבלונה)


אני אוהבת מרקם עשיר ולכן החלטתי להוסיף מסגרת תפורה וגם לתפור זיג זג על בד היוטה.
הרי ציפורים משתמשות בהרבה חוטים לריפוד הקן וגם אני רוצה...
נכון שהקן שלי מתחיל לתפוס צורה?


לתגיות נושאיות אני אוהבת להוסיף כיתוב מתאים .
החתמתי על שארית דף גיזרה ( של בגדים)  חותמת עם כיתוב בנושא ציפורים שמצא חן בעיני ( אם אין נייר גיזרה אפשר להחתים על נייר אפיה וככל שהוא מקומט ישן ורך יותר כך יפה יותר בעיני)


את החותמות קרעתי כדי להמשיך עם המראה הפרוע שלריפוד קן הציפור ואת השוליים הקרועים יישנתי בעזרת הדיו הירוק מהשלבים הקודמים

והנה הכיוב מודבק על התגית


הוספתי קישוט מתכת של ציפור מתנדנדת על חישוק  בחלק הימני העליון וקשרתי עוד פיסת חוט  שהוצאתי מבד היוטה כדי להעניק לתגית גימור הולם.
הצילום הבא מציג את הצבעים האמיתיים של התגית  באור יום ללא הפלורסנט הבהיר מעל לשולחן העבודה שלי וללא פלאש


כך נראה החלק האחורי בסיום העבודה


והנה עוד כמה תגיות . ניתן לראות שכל אחת מעט שונה מחברתה במיקום האלמנטים ובציורי הרקע אבל כולן דומות מאד.

אני מקווה שנהניתם מהרשומה הזו
הרשומה נכתבה לאחת התייחסות לסקר שמילאתם  ובו הבעתם רצון לקבל מאיתנו יותר רשומות הדרכה .
אשמח לקבל התייחסות  ולדעת האם הרשומה קולעת לבקשתכם ומעשירה אתכם
 אנו משקיעות שעות רבות בצילומים ובעריכה והמשוב שלכם חשוב לנו

איחולי חג שבועות שמח
ענת

21 תגובות:

  1. יופי של הדרכה! יצאו תגיות ממש יפות

    השבמחק
  2. תודה רבה. המון רעיונות לאלמנטים - אני מחפשת איך להעשיר את העשייה. שבוע טוב!

    השבמחק
  3. אהבתי שלמרות שהנושא - ציפורים - מאוד מושך לכיוןן מחוזות ה"קיטש" (ורוד, שקיעה, לבבות וכו') התגיות שלך פשוט בכיוון אחר לגמרי! ממש מעניינות ויפות!

    השבמחק
    תשובות
    1. מעניין ששקיעות בכלל לא עלו במוחי בהקשר הזה ודווקא בתור מישהי שנמצאת כל יום בחוף הים בזריחה או בשקיעה זה באמת מוזר

      מחק
  4. תודה על ההדרכה! התגית יפהפייה :)

    השבמחק
  5. ענת התגיות מהממות לחלוטין!!!
    נהנתי מאוד ללמוד את כל הטכניקות, תודה רבה!

    השבמחק
  6. מקסים!!
    כיף שהעלית הדרכה, תודה.

    השבמחק
  7. פילפילונת פ12 במאי 2013 בשעה 11:25

    מקסים! הדרכה מעולה :)
    תודה ענת!

    השבמחק
  8. תודה
    וגם נהדר
    וגם מקסים
    והכי חשוב- מועיל במיוחד.
    בתור אחת שלא מתעסקת בזה, זאת היתה הדרכה מדוייקת עבורי. פשוט משהו שגם אני יכולה לעשות גם אם יש לי בבית ציוד שונה, רק הייתי צריכה הכוונה. חוצמזה, אולי סופספך אלך לקנות איזה דיו מיישן אחד לרפואה.

    השבמחק
    תשובות
    1. דיו אחד בגוון חום יהיה נהדר.
      עשייה נעימה

      מחק
  9. המון תודה על ההדרכה
    יש לי הרבה שבלונות בבית
    וסוף סוף אולי אתחיל להשתמש בהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוהבת בשבלונות .
      יש כל כך הרבה דרכים לעבוד איתן
      אולי בהמשך אעלה הדרכות נוספות עם שבלונות

      תודה רבה

      מחק
  10. תודה על השיתוף. ההדרכה נהדרת, ברורה ומעוררת מוטיבציה לעשייה. חג שבועות נפלא!

    השבמחק
  11. תגיות מושקעות וממש יפות. ההדרכה מצוינת!

    השבמחק