יום ראשון, 19 במאי 2013

התחלות: סדרה א', פרק ראשון


כשעומדים בפתחו של תחביב חדש, הכל נראה מאיים קצת, ובעיקר רשימת הדרישות בכל פרויקט. אנשים שנמצאים בתחום 
כבר תקופה מסוימת צברו כלים, חמרים וטכניקות שלא תמיד זמינים בבית של המתחיל, ולא כולם ששים להתחייב לתחום חדש במסע קניות מסיבי לפני שמחליטים סופית האם בכלל התחום הזה מספיק מוצא חן בעינינו. אז לטובתכן, אלה שניצבות בפני רשימה ארוכה של חמרים שלא ברור מה מהם באמת צריך כדי להתחיל ומה אפשר לאלתר בבית, וגם עבור הוותיקות שסתם בא להן להחליף איתנו רעיונות וחמרים אהובים, היום אנחנו מתחילות סדרה קצרה של קצרצרים - עם מה מתחילים? 

אלה התשובות של מיכלי:

חמרים שהייתי לוקחת לאי בודד (או - מה חייבים לדעתי)

תשובה לא מאד פופולרית - הטרימר שלי. כן, אפשר להסתדר עם סכין חיתוך/גרפיקאים וסרגל... אם אתם בנאדם שיכול לסמן ולחתוך קווים ישרים. אני לא, והטרימר חוסך לי הרבה נייר שהיה נזרק לפח בגלל חיתוכים עקומים (מנסיון). אני מחלקת את חיי בתחום הנייר ללפני ואחרי שקניתי טרימר. 

לפני הטרימר ((והמצלמה)
דבקים - חשוב לציין שאני מכינה בעיקר כרטיסים, ויחסית מעט דפי אלבום. לכן רוב הזמן אני מתעלמת מנושא החומציות בכל מה שקשור לדבקים. כשאני עובדת על פרויקטים שמכילים תמונות, אני משתדלת קצת יותר, אבל גם אז אני לא פדנטית מאד בסוגייה הזו. בעבודה השוטפת, אני אוהבת לשלב. 
הדבק האהוב עלי הוא דבק ג'ל של UHU בשפופרת צהובה גדולה. אני אוהבת אותו כי הוא מאפשר לי לשחק קצת עם המיקום של האלמנט המודבק לפני שהוא מתייבש, ואם יש נזילות פה ושם אני יכולה פשוט לעבור עליהן עם האצבע ולאסוף את העודפים בלי להשאיר עקבות על הנייר. מאד מתגעגעת אליו מאז שאני בארה"ב, ומתכננת על לסחוב איתי כמה שפופרות בדרך חזרה מהחופשה הקרובה שלי בארץ.
בנוסף, יש לי tape runner ("דבק עכבר") שלפעמים מעצבן אותי וטוב להדבקות של דברים שטוחים לחלוטין שלא מופעלת עליהם הרבה משיכה; glue dots קטנות להדבקה של אבנים/כפתורים/פרחים, ודבק עם נפח עבור אלמנטים שאני רוצה שיבלטו מהנייר. אני אוהבת לקנות את הריבועים הגדולים, שיותר נח לי לגזור אותם לגודל שאני צריכה, אבל תקופה ארוכה השתמשתי גם באלה שמגיעים בסלילים. סתם עניין של נוחות אישית.  

דיו שחור בסיסי טוב. החביב עלי היה ונשאר versafine. למקרים בהם אני יודעת שאשתמש אחר כך בקופיק אני משתמשת ב- memento, פשוט כי סאטזון מסריח מדי בשבילי :)

בלוק אקרילי. אני לא אוהבת חותמות עץ כי אני סובלת מפרפקציוניזם קשה, וצריכה לראות בדיוק איפה אני מחתימה מה. מרבית החותמות שלי אקריליות, ובשבילן צריך בלוק. כיוון שאני גם משתדלת להיות אדם חסכן, יש לי בלוק אחד ויחיד בגודל של 10X15 ס"מ שבו אני משתמשת לכל ההחתמות שלי - הוא מספיק גדול בשביל כל חותמת שיש לי באוסף.

מספריים - אני מחזיקה שלושה זוגות: אחד של מספריים רגילים מחנות משרדית לגזירות כלליות, עוד אחד רגיל לגזירה של דברים דביקים, וזוג אחד של cutter bees לגזירה של פרטים קטנים. תקופה ארוכה בהתחלה השתמשתי במספרי ציפורניים (מהסופר פארם) מיותרים שהיו לי בבית, אבל א. כשמנסים את המספריים הייעודיות מרגישים בהבדל, וב. המחיר של מספרי ציפורניים פשוט שערורייתי, אז יש בזה חסכון רק אם יש לכם זוג מיותם בבית.

עטים - שחור דק, לבן טוב; זה הבסיס בעיניי. במיוחד אם אתם נמשכים לעיצוב אלבומים. זה העט הלבן החביב עלי (וניסיתי הרבה עטים בחנות הסקראפ בה אני עובדת), ומכל העטים השחורים אני מחבבת את ה- copic שלי ב- 0.1 או 0.5, תלוי בפרויקט. 

דברים ששוכבים אצלי כאבן שאין לה הופכין - 

* סט של חותמות סלסולים שהיתיי בטוחה שאשתמש בו כל הזמן והשתמשתי בו פעם אחת. 
* כמה סטים של חותמות אלפבית שהייתי בטוחה שאשתמש בהן המון כנ"ל, והשתמשתי בהם אולי פעמיים. גיליתי שזה מעצבן אותי להחתים אות אות.
* סט חותמות של צלליות של פיות, השתמשתי בו בערך פעם וחצי. 

הכרטיס הראשון שלי, כל החמרים כאן מחנות לציוד משרדי ותחביבים
טיפים שלי מתקופת ההתחלה - 

1. בחנויות אמנות/ציוד משרדי אפשר למצוא משהו שנקרא "הבלוק של חן", בשני עוביים. אחד מכיל בריסטולים צבעוניים, והשני מכיל ניירות צבעוניים דקים. הסוג הראשון נהדר לבסיסי כרטיסים, והסוג השני מצוין למטים (mats), ושניהם זולים. השתמשתי בהם המון בהתחלה. 
2. באותן חנויות משרדיות וחמרי אמנות כלליים אפשר למצוא בריסטולי קנסון (canson) בשלל צבעים ועם מרקם עדין, שגם הם נהדרים כבסיסי כרטיסים. 
3. לקנות חמרים יד שניה - במיוחד חותמות ופאנצ'ים שהם יקרים יחסית - זה מעולה. כמו שראיתם למעלה, הרבה מהחותמות שקניתי בתחילת דרכי התבררו כלא שימושיות בשבילי בכלל. בהתחלה תמיד יש ניסוי וטעיה, ולוקח זמן לגבש טעם פרקטי (אני עדיין אוהבת סלסולים, אבל כנראה שלא בעבודות היצירה שלי...). רכישות יד שניה מאפשרות התנסות במחיר נמוך יותר. חמרים יד שניה אפשר למשל למצוא בקומונת ארטאזאכן בתפוז, ובקבוצת הפייסבוק creative adoption.
4. למי שלא נרתעת מקניות באינטרנט, אני ממליצה לבדוק את היצע הניירות המדוגמים בגודל 6X6 באטסי. מארזי 6X6 (או 15X15 בסנטימטרים)  מגיעים במקבץ של 36 ניירות, 2-3  מכל דוגמה במארז. בהתחלה, כשעוד לא גיליתם מי החברות האהובות עליכם, ומתנסים בכל מיני סגנונות, צבעים וכיוונים, אטסי זה פתרון מצוין בעיניי. נמכרים שם חצאי/שלישי חבילות, והמחיר בהתאם. ככה אפשר לקנות מגוון של ניירות בלי להתקע עם חצאי חבילות שאתם לא אוהבים. כמובן שעדיף לקנות ממוכר שיש לו מגוון גדול של מיני חבילות למכירה כדי לחסוך במשלוח :)

פרויקט מוקדם בנייר - עשוי כולו בריסטולי קנסון
עד כאן התרומה שלי לסדרה. רוצות לספר לנו מה הדבק החביב עליכן? שונאות את הטרימר שלי? מוזמנות להגיב כאן בבלוג, או להשתתף בדיונים הסוערים, כמו זה שהתקיים לאחרונה בנושא דבקים, בקבוצת הפייסבוק שלנו :) אנחנו תמיד שמחות על כל תגובה.

8 תגובות:

  1. תודה רבה על השיתוף, בתור סוג-של-מתחילה (יש לי פז"ם של חודשיים בערך..) זה ממש כיף לקרוא ולראות עבודות מההתחלה וטיפים בכלל.

    השבמחק
  2. הענקת פהבסיסי וחשוב מאוד ,אם אני הייתי מתחילה היום הייתי נעזרת במידע מאוד . בנושא הדבק אני קצת יותר מקפידה כי אני עוסקת יותר בעינייני אלבוים. משתממשת בכל סוגי הדבקים האפשריים שמתאימים גם לתמונות, כל העיגולים השטוחים, הבולטים, הפסים השונים בעוביים שונים. מספרים אני ממליצה על אלו של טים הולץ, מעבר לזה שניתן לגזור איתן גם דברים דביקים, הן שימושיות לי מאוד בכל דבר בבית! מסיכימה איתך לגמריי לגבי הטרימר....! זה הדבר הראשון שרכשתי, לא יכולה בלעדיו :))

    השבמחק
  3. תודה רבה על השיתוף!
    כמו מיכלי, גם אני מכינה בעיקר כרטיסי ברכה ואוהבת מאוד את ה-UHU בשפופרת הצהובה, מאותן הסיבות. אני משתמשת גם בדבק ג'ל של 3M להדבקת אלמנטים וקישוטים כבדים יותר. אני משתמשת באותו דבק דו"צ ספוגי אבל מעדיפה לקנות את הגלילים הרחבים - זה נראה לי יותר משתלם (לא שבאמת בדקתי).

    השבמחק
  4. תודה על הסקירה הנהדרת. היא הייתה כ"כ עוזרת לי אם עכשיו הייתי מתחילה ליצור בנייר. לקח לי הרבה זמן והרבה נסיונות, חלקם כושלים וחלקם לא, להבין מה טוב עבורי.
    קניתי טרימר לפני כחודש, אני עדיין רגילה לסכין גרפיקאים, ולכן קצת קשה לי להתרגל, לא ממש מצליחה למדוד כמו שצריך, אבל בטוחה שעוד אתרגל ואתמכר...
    בזכותך הולכת לנסות את הדבק עכבר, בנתיים אני עם ג'ל של סקוצ'...

    השבמחק
  5. תודה על כל המידע! בהחלט שימושי

    השבמחק
  6. מיכלי...:-) תודה על רשומה חשובה ומפורטת שנותנת פרספקטיבה אישית אך שימושית ביותר לקורא:-),,,
    אגב... אני משתמשת לא מעט בדבק טאקי... אבל במקביל מאוד אוהבת את דבק הג'ל של סקוטץ' [שפופרת ירוקה] אינני יודעת לגבי חומציות אבל הוא נהדר בשימוש עם נייר,,, ומתאים לי לעיצובי כרטיסים בעיקר...
    תודה על רשומה מעניינת:-)
    ערב מאושר:-)
    T42:-)

    השבמחק
  7. שלום, בתור מתחילה..איזה טרימר מומלץ? או למה לשים לב בנוגע לטרימר?

    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אישית משתמש בטרימר של fiskars עם הלהב הישר (ולא זה שנקרא rotary blade). שמעתי גם דברים טובים על הטרימר החדש של מרתה סטיוארט. הכי חשוב, בעיני, זה לשים לב שהטרימר מגיע מחברה שקיימת לא מעט זמן, ושהוא לא עומד לצאת ממחזור הייצור, כדי שתדעי שלא יהיו לך בעיות להשיג סכינים להחלפה (מה שקורה אחת לכמה זמן, תלוי כמה את משתמשת בו)

      מחק