יום רביעי, 12 ביוני 2013

אתגר 23# - לא רק רקע


זה לא סוד שאני (קרין) חובבת גדולה של מינימליזם. אני נהנית לראות כרטיסים ודפים מרובי שכבות ועמוסי קישוטים, מקנאה אפילו, אבל ממש לא מצליחה לעשות את זה בעצמי. בעיצוב מינימליסטי יש קו גבול דק מאוד בין עיצוב מדוייק לבין עיצוב משעמם. יש המון שיטות וטריקים איך לשחק על הקו הזה, בלי לחצות אותו בכיוון הלא נכון ובלי להעמיס.
אחת השיטות החביבות עליי ביותר היא יצירת רקע שקט. רקע שנותן עניין לעבודה, אבל לא בולע את האלמנטים. ואיך עושים את זה?
באמצעות פאנצ', תבנית חיתוך, גזירה ידנית או כל אמצעי חיתוך אחר יוצרים דוגמה חוזרת, בצבע זהה (או דומה) לצבע הרקע, ומדביקים צפוף צפוף. התוצאה נותנת קצת תלת מימדיות והרבה יותר עניין לעבודה, ואז אפשר לשמור על שאר האלמנטים מינימליסטיים להדהים. שום עבודה לא תהיה משעממת עם כזה רקע.
הנה הדוגמאות של חברות הצוות שלנו לטכניקה הזו:
קרין הכינה מחברת טיסה שנעטפה בנייר קראפט וצופתה בעשרות מטוסים קטנטנים, שהשאירו מקום לכותרת וזה הכל. העבודה נעטפה בטפט שקוף, שקצת בולט מידי בצילום:

קרין

מיטל הכינה כרטיס ברכה והשתמשה בפינצ'וצ'ים של בורדרים בשביל הרקע שלה

מומין
עינת הכינה כרטיס חתונה מינימליסטי למרות שהסגנון שלה לא כזה, היא נצמדה לדרישת האתגר ולכן רקע הכרטיס נעשה עם פאנצ' בורדר של מרתה סטיוארט.

                                                                        עינת

ומיכלי, כמו שקורה לעיתים קרובות, בחרה במילים -

מיכלי

איזה רקע אתן תיצרו בטכניקה הנהדרת הזו?  ולמה תשתמשו בו? סקרניות מאוד לראות!
בין המשתתפות באתגרי חודש יוני יוגרל פרס שווה שווה מתנת "נתנאלה.קום"- החנות, האישה והאגדה, שהשיקה בתחילת החודש את החנות החדשה, המחודשת והמופלאה שלה. אל תפספסו, השאירו לנו לינק אצל הצפרדע!

8 תגובות:

  1. איזה אתגר נחמד..
    והעבודות שלכן יפהפיות!!
    תודה!

    השבמחק
  2. אתגר מקסים! גם אני חסידה גדולה של מינימליזם (:
    כל העבודות שלכן יפהפיות, אהבתי במיוחד את יומן המסע שלך קרין, ואת הכרטיס של מומין - בגללך אהיה חייבת לרכוש את סט החותמות הזה!! (;

    מקווה שאספיק להשתתף באתגר (":

    השבמחק
  3. משגע!
    מקווה להספיק להשתתף!!

    השבמחק
  4. תודה על אתגר מקסים שהצית בי את ההשראה (מחברת המטוסים המקסימה של קרין, והלבן המהפנט של מיכלי), גרם לי לשלוף את הפאנץ היחיד שבאמתחתי, להפסיק עם שביתת היצירה ששקעתי אליה בעקבות פציעה ולהתחיל ליצור "בראבק" עד שבאתי על סיפוקי כמו שאפשר לראות מהכרטיסים שהכנסתי לאתגר!

    השבמחק
  5. נראה לי ששכחתן לתייג את הרשומה הזו כ"אתגר" כי כשנכנסים ל"אתגרים" היא לא מופיעה... אתגר מעניין!

    השבמחק
  6. אפשר עוד להעלות עבודה? או שהרשימה סגורה? כי הכנתי משהו מתאים, פעם ראשונה

    השבמחק