יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

הדרכה פייפר פיסינג

הי כולם כאן ענת:

אחד הדברים היותר אהובים עלי ביצירה הוא היכולת לקחת טכניקה מתחום אחד ולהעביר אותה לתחום יצירה אחר.
אני אוהבת לתפור ואני אוהבת לחבר טלאים קטנים של בד ליצירה אחת . הדוגמאות של הבדים השונים גורמים לכל ציור להיצבע  בצורה מיוחדת ומלאה בפרטים קטנטנים

בעזרת טכניקת פייפר פיסניג אפשר  להכין  מקישוטים קטנים שנרצה לעטר בהן עבודות ועד ליצירות שלמות.
היום נכין תמונת יונה בתוך קערת תפוחי עץ שמתאימה  כמתנה לראש השנה או ככרטיס ברכה  מושקע .
הנה הפרוייקט שלנו להיום:



את הציור שציירתי כבר הפכתי עבורכם ל"כתב ראי" על מנת שתוכלו להדפיסו ישירות מהתמונה שלי ולהתחיל לעבוד .

ההדרכה כתובה בתמונות ואני מזכירה לכם שכל לחיצה על תמונה תגדיל אותה  כך שתוכלו לקרוא בנחת את כל שלבי ההדרכה וליישם אותם.





















טיפים אחרונים לפני היציאה לדרך:
1. למי שמתקשה עדיין להתאים צבעים  ודוגמאות מומלץ להשתמש בדפים תואמים מאותה סידרה .
2. מכיוון שאנו גוזרים פיסות נייר קטנות כדאי להשתמש בדפים עם דוגמאות קטנות וצפופות: פסים, נקודות, פרחים קטנים, וכד'. המטרה שלנו היא שהדוגמה תוכל להראות גם בפיסת נייר קטנה יחסית
3. בהמשך לסעיף הקודם כדאי לדעת שבסטאקים של דפים קטנים ( 15 ס"מ ריבועי) הדוגמאות קטנות ועדינות יותר מאשר בסטאקים הגדולים ( דפים בגודל 30 ס"מ ריבועי) מאותה סדרה ולכן כדאי לתת עדיפות לדפים הקטנים והעדינים יותר כעובדים על כרטיס או אלמנט קטן.
4. פייפר פיסינג היא טכניקה מעולה לניצול שאריות נייר. אני שומרת את שאריות הנייר שלי בפח ניירות ממנו אני תמיד שולפת פיסות נייר קטנות כשאני רוצה ליצור קישוטים
5.ניתן ליישם את השיטה בעבודה עם חותמות  ובמקום לצבוע אותן פשוט להדביק פיסות נייר
6.ניתן להשתמש גם בניירות צבעוניים חלקים ללא דוגמא אך קחו בחשבון שזה יראה פחות יפה. עם זאת באחד מאתגרי העבר בהם היה איסור להשתמש בניירות מדוגמים יצרתי את אחד הדפים האהובים עלי בטכניקה זו  כך שלכל כלל יש גם יוצא מן הכלל

ריכוז של עבודות  שהכנתי בטכניקת פייפר פיסניג  והסברים על כל אחת מהן ניתן למצוא ברשומה הזו 

מקווה שנהניתם וקיבלתם חשק לשחק בנייר.
אשמח למתן קרדיט על השימוש בדוגמה ובהדרכה ועוד יותר אשמח אם תקשרו תמונות של התוצרים כאן בתגובות או בעמוד הפייסבוק של "יוצאות מהקווים"

שנה טובה לכולם
ענת

12 תגובות:

  1. עשית עבודה נהדרת והכנת הדרכה עם ההרבה פרטים, ענת! תודה!

    השבמחק
  2. כרטיס מהמם!!! אני עובדת גם עם הטכניקה הזו, אבל מציירת כל חלק בנפרד ולא את כל הציור כולו כמוך. אנסה את השיטה הזו :)

    השבמחק
  3. גילי-בית קטן בערבה28 באוגוסט 2013 בשעה 16:11

    תענוג! אחלה הדרכה, פשוטה וקליל .
    תודה יקירה!

    השבמחק
  4. מקסים ביותר ומעורר השראה! תודה

    השבמחק
  5. ענתי, הדרכה נהדרת ומפורטת, ממש מתחשק לי להתנסות
    תודה על ההשראה

    השבמחק
  6. זה לא נורמלי! כמה סבלנות! כמה דיוק! שאפו עלייך! תודה על ההדרכה!

    השבמחק
  7. ענתוש, הדרכה נהדרת וברורה שעושה חשק ליצור גם אם את ממש לא הטיפוס של גזירים קטנטנים

    השבמחק
  8. ענת הדרכה מקסימה! מעוררת את היצירתיות... כל הכבוד על ההשקעה.טל אפרתי.

    השבמחק
  9. ענת..... וואאוו זה כל כך יפה.........ממש מתחשק להכין "כאן ועכשיו":-)
    כרטיס ברכה מקורי מושקע וחגיגי..
    תודה על ההסבר המעולה וההשראה...:-)
    אהבתי מאוד:-)
    שנה טובה וברוכה לך ולכל הסובבים:-)
    T42:-)

    השבמחק
  10. יופי של הדרכה - קלה וברורה. והתוצר.. משגע! תודה רבה ושנה טובה!

    השבמחק
  11. מקסים!
    הדרכה נהדרת והתוצר הסופי משגע!

    השבמחק
  12. יופי של הדרכה! מקסים!
    טכניקה אני מאוד אוהבת.

    השבמחק