יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

הדרכה: קשים, קשים

היום אני (מיכלי) מלמדת אתכם טכניקה פשוטה ונחמדה ליצירת כרטיסים קצת אחרים. כפי שכתבתי בעבר ברשומה בבלוג
שלי שהציגה את ההתנסות הראשונה והשנייה שלי בטכניקה הזו, מידת השליטה בתוצאה שלה לא מאד גדולה, וכל פעם יצא לכן משהו שונה. 

הציוד הדרוש כולל:
לפחות 2 צבעים שונים של מילויי דיו (re-inkers) או מיסטים, שקית ניילון פשוטה (אם יש לכן משטח החתמה, כזה למשל, אפשר להשתמש בו), קש רגיל, נייר מגבת, קארדסטוק - אני משתמשת בלבן - ואמצעי חיתוך כגון סכין גרפיקאים או טרימר. 




ציוד אופציונלי: חתול.



לשלב השני נצטרך גם עפרון, פרגמנט/שקף, מיסט כלשהו, ומספריים לגזירה עדינה. 

נדגים את הטכניקה הבסיסית ביותר בעזרת מיסטים. אני מתחילה בהנחת 2-3 טיפות מיסט (פותחת את הבקבוק ומטפטפת על הנייר, לא משתמשת בפיית השפריצר של המיסט)



 ואח"כ מפזרת את הצבע על ידי נשיפה דרך הקש. 







בשתי התמונות האחרונות אפשר לראות שאני "רודפת" אחרי הצבע עם הקש כדי שלא יישארו לי שלוליות גדולות של נוזל על הנייר. שימו לב שהצבעים נספגים בנייר יחסית מהר, אז צריך לעבוד במהירות. 

אתן יכולות להתנסות בעוביים שונים של קשים (למשל, קש כמו של טרופית, למרות שאני לא אחראית על הסחרחורת שעלולה לבוא בעקבות הניסוי ;), בנשיפה מזוויות שונות, וכן הלאה. עבור השיטה הבסיסית שאני מראה כרגע, הכי נח לשים את הקש בזווית של בערך 45 מעלות לנייר, במרחק של 3-4 ס"מ מהנייר, ולנשוף. 

כאן נשפתי ישר מלמעלה



כאן קירבתי את הקש אל הנייר, וקיבלתי קו אחד שכמעט ולא מתפצל. 



כאן הזזתי את הקש כמעט בעיגולים תוך כדי נשיפה. 



ואפשר להוסיף עוד צבע



שני דברים חשובים: בכל פעם שהדיו בורח מגבולות הנייר, להרים את הקארדסטוק בעדינות ולנגב בעזרת נייר מגבת את המשטח שמלמטה, אחרת הדיו ייספג מהצד התחתון של הקארדסטוק במקומות בלתי צפויים ובלתי רצויים. אחת לכמה נשיפות, לטפוף בעדינות על נייר המגבת עם הקש, כדי להפטר מהמים שמתעבים עליו, אחרת הם יושפרצו לכם על הנייר יחד עם הצבע. לא נעים. 

עכשיו אפשר לעבור לעבוד על כרטיס. חתכתי את הקארדסטוק לגודל של 4x6 אינץ' (10 על 15 ס"מ). זה בד"כ הגודל של הכרטיס הסופי שלי, כלומר - בחתיכה הזו יישארו לי שוליים לחיתוך לפני הרכבת הכרטיס הגמור. בהמשך תראו למה.



הפעם אעבוד עם ה- reinkers, כי אני יותר אוהבת את המראה הרווי שלהם בטכניקה הזו. כמובן שאפשר לעבוד עם מיסטים אם אתן מעדיפות, עם צבעי מים, ועם כל צבע נוזלי מספיק, באותה השיטה. אני שוב מניחה טיפה גדולה על הנייר




ונושפת



ועוד כמה, ונושפת שוב




מחליפה צבע, ומסובבת את הנייר (חשוב! הנשיפה היא כיוונית ולכן הקפידו לסובב את הנייר כל פעם כדי שהצבע ילך למקום שאתן רוצות)



ועוד קצת ועוד קצת, וזה מה שיצא בסוף




(אם לא תפתחו את הבקבוק מעל הנייר כל פעם, לא תקבלו את הטיפות הקטנטנות שפלשו לשם, כמוני :)

עכשיו נרכיב את הכרטיס. בשוליים יש מקומות שבהם נספג קצת יותר דיו שברח. בדיוק בגלל זה אני מתחילה עם קארדסטוק קצת יותר גדול.



 חותכים את העודפים הללו, מוסיפים קארדסטוק בסיס



 וגם כיתוב מתאים, אני אוהבת למקם אותו על החלק הכי ספוג בכרטיס, שבו נפגשים כל הצבעים. זה עושה אותו יותר נקי



וזהו! הכרטיס מוכן. כמובן שאפשר להתפרע יותר עם העיצוב, התוספות והקישוטים, כאוות נפשכן. 

ועכשיו, לחלק השני, המיועד למיטיבי קש. אבסטרקט זה נחמד, אבל לפעמים פחות מתחשק לי. הפעם החלטתי על כוכב.
את השלב הזה קצת יותר קשה להסביר, והוא בעיקר עניין של ניסוי וטעייה, הצורה שבחרתן, ומספר הצבעים. אני ממליצה על צורות פשוטות יחסית וגדולות, כי כאמור - קצת קשה לשלוט בתוצאה. גם כאן התחלתי, כמובן, עם טיפה על הנייר, ונשפתי עליה, הפעם די מקרוב ודי מלמעלה, כדי לקבל קודקוד. חזרתי על זה עם צבע נוסף, במרחק המתאים, כדי לקבל את הקודקוד הבא.




וכך המשכתי לי, חלק מהצבע מגיע עד השוליים הנגדיים וזה בסדר, כל צורה שתבחרו תצא תמיד קצת לא מדויקת, קצת נזילות בצדדים. זה חלק מהיופי.

כדי למלא את הבפנים של הכוכב שלי (שבינתיים, כפי שאתן רואות, החליט שהוא מגן דוד - לטכניקה הזו יש רצון משלה), הוספתי טיפות צבע בחלק הפנימי ונשפתי עליהן מלמעלה במעגלים, כדי שיתפשטו לכל הכיוונים.




גמור, פחות או יותר.



עכשיו, כדי להדגיש את הצורה שבחרתי, אני משתמשת בנייר פרגמנט, אותו אני מניחה על הקארדסטוק שלי



מציירת בעפרון את מתאר הכוכב/מגן דוד



גוזרת את הכוכב החוצה מנייר הפרגמנט, מניחה שוב מעל הקארדסטוק שלי, ומצמידה למקום בעזרת נייר דבק. שימו לב שאני מקפידה שהפרגמנט יהיה גדול יותר מהקארדסטוק שלי כדי לא לקבל שפריצים בשוליים החשופים.



אחרי שמיקמתי את הסטנסיל המאולתר שלי בצורה הרצויה, אשפריץ דרכו קצת Shine של mister huey. אני אוהבת את האפקט שלו, אבל כמובן שאפשר להשתמש במיסט צבעוני אחר שמתאים לכן.



ככה זה נראה בסופו של דבר




ועכשיו שוב - להרכבת הכרטיס, נוסיף קארדסטוק בסיס וכיתוב תואם



וסיימנו!  אל תשכחו לנוח בין נשיפות כדי לא להסתחרר יותר מדי, ותהנו!

10 תגובות:

  1. יהההה איזה מדליק! חייבת לנסות בעצמי!

    השבמחק
  2. מתה על הראש שלך, כבר אמרתי? הדרכה מהממת, תנוסה בקרוב

    השבמחק
  3. מתה על הראש שלך, כבר אמרתי? הדרכה מהממת, תנוסה בקרוב

    השבמחק
  4. מדליק ומשגע! גם אני רוצה :)

    השבמחק
  5. אפשר להשתמש בשיטה הזו כדי להעסיק ילדים- צבעי גואש מדוללים מעט- נותנים תוצאות נפלאות! בזמנו כשעבדתי בגן- ילדים- זו היתה טכניקה אהובה ומגניבה!

    השבמחק
  6. וואוו!!
    מתקבל אפקט דרמטי...וואוו!

    השבמחק
  7. מקסים! אוהבת את הטכניקה הזו בעיקר עם צבעי אקוליין שזורמים ממש יפה!

    השבמחק