יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

איך מתחילים- גרסת הפיה

הי כאן ענת עם רשומה נוספת בסדרת רשומות ה"התחלות" שלנו עם כל הטיפים  והעצות למתחילות בנושא סקראפ .

את הכירותי עם תחום הסקראפבוקינג התחלתי ב2008.
האלבום הראשון שיצרתי היה אלבום לבני הצעיר עדי  שבימים אלו אני מכינה לו את אלבום בר המצווה שלו  שיחגג בעוד שבועיים.

האלבום הראשון כלל דפים קטנים יחסית בגודל 20 סמ"ר ובו  התנסיתי במגוון סקיצות  שמצאתי ברשת ובכל דף ניסיתי סקיצה אחרת.
הנה דוגמא לדפים הראשונים שהכנתי ( באלבום זה עבדתי בכפולות דפים תואמות):



את ההתנסות בהכנת האלבום הראשון כולל מסקנות רעיונותוטיפים תיארתי כרגיל בבלוג וכשאני רואה את הרשומה הראשונה שכבתי ובה תיאור תהליך השיפור שלי בסקראפ אני מרגישה שהיא עדיין רלוונטית ומעניינת עבור מתחילות שרוצות ללמוד ולהתנסות
הנה הקישור  לרשומה מ2008
מומלץ לקרוא



לאילו חומרים נזדקק כדי להתחיל?

1. להתחיל עם חומרים בסיסיים  ועדיף לרכוש קיט תואם שיכלול דפים קישוטים ואותיות אותם תוכלו לשלב ביחד כדי ליצור יצירה שלמה.

2. מועדון קיט חודשי-כשהתחלתי ליצור בנייר נרשמתי למועדון קיט חודשי שסיפק לי בכל חודש בסכום שנקבע מראש חומרים תואמים וגם רעיונות לשימוש בהם. חברות המועדון צילמו תמונות של היצירות שלהן והיה מעשיר מאד לראות איך מאותם חומרים נוצרות יצירות בסגנונות שונים. אני מרגישה שלמדתי המון מהחברות במועדון.
התנסיתי בשני מועדוני קיט חודשי :
הראשון היה  חו"לי - מועדון scarlet lime
והשני ישראלי ומוצלח מאד- הקיט החודשי של MY PUNCH שכלל גם מפגש יצירה חודשי משותף לבנות המועדון ולצערי כבר אינו קיים יותר .
הלוואי ועוד ישראלית תרים את הכפפה ותיצור מועדון קיט חודשי מוצלח כל כך עבור מתחילות וממשיכות כאחת.

3. בנוסף לדפים וקישוטים תצטרכו דבק ,מספריים אלבום שמרדפים לשמור בו את כל דפי האלבום שלכם, סרגל, דיו כהה,ואני אישי ממליצה מאד על טרימר לחיוך דפים בצורה קלה פשוטה ובלי פציעות מיותרות של האצבעות.

4.לא לקנות מכשירים יקרים שאתם עוד לא בטוחים כמה תרצו להשתמש בהם גם אם נדמה לכם שהם יחסכו לכם הרבה כסף בעתיד.
מכשיר חיתוך של אותיות יכול להיות נהדר אבל הוא יקר מאד ועדיף לדעתי לרכוש אותיות מוכנות בצבעים וגופנים שונים . במחיר של מכשיר אחד תוכלו לרכוש אוסף אותיות שיספיק לכם להמון זמן
גילוי נאות: אני עצמי עוד לא הצטיידתי במכשיר חיתוך משוכלל ואני מרבה לגזור )

טיפים נוספים :

1. לגלוש בבלוגים ופורומים ללמוד לשתף לשאול שאלות . גולשות רבות נהנות לשתף בטכניקות  ורעיונות וחלק גדול מבעלות הבלוגים נהנות לכתוב הדרכות מפורטות . זהו כר נפלא ללמידה.

2. להשתתף באתגרים- אתגר מאפשר לנו לצאת מהקופסה ( או מהקווים), להתנסות בשילובי צבעים חדשים, בסקיצה חדשה, בחומרים שלא חשבנו עליהם. אתגר מפעיל את המוח ואת מיצי היצירה. אפשר ורצוי לשלב מספר אתגרים ביחד.
כשאני מתבוננת באתגר אני נהנית לראות יישומים שונים של אותו רעיון אצל יוצרות שונות. זה מרחיב את טווח החשיבה ומאפשר לעוף לגבהים חדשים.

3.להצטרף לקבוצה שיוצרת באופן קבוע, לבצע החלפות עם חברות יוצרות- כדי לא להישאר רק בתחום הוירטואלי כדאי להצטרף או ליצור קבוצה יוצרת שבה אפשר למשש ו ללטף ולחוש עבודות של יוצרות אחרות. בחלק מהקבוצות מתקיימות החלפות של יצירות לפי נושא מסויים.
כבר שנים שאני משתתפת  בהחלפות כאלה ובזכות תחביב הסקראפ גם היכרתי קבוצת חברות מדהימה שהפכו לחברות נפש אמיתיות ולא רק לעמיתות לתחביב.

4. לבקר בסדנאות- סדנה מאפשרת התנסות בחומרים חדשים ובטכניקות חדשות מפגש עם מורים מובילים בתחום ומפגש חברתי. זהו בילוי נהדר לנפש, ניקוי ראש וטעינת מצברים עבור כל מי שמרגישה שהיא רב הזמן במירוץ ותימרונים בין בית לעבודה .
מומלץ!

5. לפתוח בלוג או אלבום וירטואלי - זה לא משנה אם יהיו לכם מעט או הרבה קוראים . גם אם רק אמא שלכם תקרא בבלוג זה בסדר. הבלוג  או האלבום מאפשרים לרכז עבודות ולתחושתי גם גורמים לאיזושהי מחוייבות ליצור בתדירות מסויימת.
דבר נוסף: כבעלת בלוג אני שמה לב שתוך כדי כתיבה ותיאור יצירות עולים בי רעיונות נוספים או שאני קולטת זויות נוספות ביצירה. בנוסף לכך כושר הכתיבה משתבח וזהו בונוס נוסף מבחינתי מה גם שכתיבה נפלאה כתרפיה לנפש וגם משאירה מורשת פרטית שלנו לצאצאינו.( הלוואי שלסבתא שלי היה בלוג והייי יכולה לקרוא מה חשבה ומה יצרה...)

----
עד כאן העצות שלי אליכם
לקריאת הרשומות הקודמות בסרה עם  העצות של חברותי עינת ומיכלי עבור מתחילות בתחום הסקראפ היכנסו לכאן

יצירה נעימה
ענת- פיית מרציפן ( עכשיו כשיש לנו שתי ענתיות בצוות  ,אני מוסיפה גם את הכינוי שלי)

6 תגובות:

  1. ענתי,
    איזה פוסט כיפי.
    תודה על השיתוף
    יעלוש ...

    השבמחק
  2. כרגיל, מרתק לקרוא אותך...מה באמת עם עוד סדנה?

    השבמחק
    תשובות
    1. זמן זמן זמן... המצרך האבוד הזה... :)
      כייף לראותך כאן יקירתי
      תודה על התגובה החמה

      מחק
  3. פוסט נהדר! כיף לראות איך התחלת, חייבת להגיד שהעלת חיוך אצלי.
    בהחלט מצטרפת לטיפים! אני קניתי מכונה יקרה ועד היום חושבת שזה היה מיותר....

    ריקי

    השבמחק
  4. ענתוש, אני חייבת לציין שכשאני התחלתי, שאבתי המון השראה ממך ומהבלוג הצבעוני והמגוון שלך

    השבמחק