יום רביעי, 5 ביוני 2013

כרטיס אשראי


יש כל כך הרבה אירועים משמחים מסביבי, ימי הולדת, לידות, סיומי שנה ועוד ועוד חגיגות. עם השנים התפתחה מן ציפייה כזו. לפעמים אני קונה מתנה, אבל זה תמיד תמיד חייב לבוא ליד. העיקר הוא תמיד החלק ה-"hand made". כל אירוע מחדש אני שוברת את הראש מה יתאים, איך אפשר לחדש- לעצמי ולסובבים, לעשות משהו שלא יעלה אבק באיזו מגרה...
אחת המתנות החביבות עליי היא מיני אלבומים. הם תמיד מהנים, כיף להכין אותם וכיף לקבל אותם, אבל...שוב נכנס כאן עניין האבק...בגלל זה אני אוהבת "אלבומי שוויץ"- קטנים קטנים, שמיועדים להיות תמיד בתיק של המקבל, ולתת לו הזדמנות להשוויץ במשפחתו/ילדיו/חיות המחמד שלו/יצירותיו ועוד ועוד.
לכבוד יום ההולדת של בח"לי האהוב שחל לא מזמן חשבתי על גרסה קצת שונה ל"מיני אלבום שוויץ" הזה, והחלטתי לשתף אתכן בשלבי ההכנה שלו. לא המצאתי את הגלגל, זה שילוב של כל מיני אלבומים והדרכות שראיתי עם השנים, וקצת אלתורים שבדרך, אבל אני מאוד אוהבת את התוצאה. מאז יום ההולדת הזה שחזרתי את הרעיון כמה פעמים והוא תמיד זוכה להתלהבות גדולה ונכנס מיד לשימוש. אז יאללה- להדרכה!

מיני אלבום לארנק בצורת כרטיס אשראי


החומרים הדרושים:


  • קארדסטוק בגודל 30*30 (יכול להיות גם חצי קארדסטוק, כלומר 15*30), עדיף חלק וחובה שיהיה דו צדדי. במקרה שלי- לבן עם טקסטורה.
  • שארית קטנה של נייר מדוגם לבחירתכן- גם כאן עדיף שיהיה בדוגמה עדינה יחסית.
  • כרטיס אשראי/מועדון/חבר/מתנה וכו'- כל כרטיס בגודל סטנדרטי. עדיף שיהיה בהישג יד גם כרטיס אשראי של ממש, למי שאוהבת לדייק בפרטים.
  • מדבקות קטנות של מספרים.
  • מגוון קישוטים שטוחים- מדבקות, חותמות, ראב אונים, שבלונות.
  • וכמובן- תמונות. אני השתמשתי בחמש תמונות קצת יותר קטנות מ-5*5. עשיתי את זה באמצעות יצירת קולאז' בגודל 10*15 מסוג grid בתוכנה "פיקסה". הקולאז' כלל שש תמונות, מתוכן השתמשתי בחמש. את הקולאז' פיתחתי בחנות צילום כתמונה רגילה. אם אתן מעוניינות בהדרכה מפורטת יותר לשלב זה, אנא כיתבו זאת בתגובות, תודה! ככה הקולאז' נראה במחשב:


הכלים הדרושים:



  • משטח חיתוך
  • סכין חיתוך
  • סרגל מתכת
  • דבק מהסוג החביב עליך (הפייבוריט שלי בתמונה...)
  • קפלן- כל אמצעי שיעזור לכן לחרוץ קווי קיפול ישרים- עצם קיפול, פצירת מתכת, עט מקולקל או כמו אצלי-סטילוס. 

*אם אתן משתמשות בחותמות תזדקקו כמובן לדיו ולבלוק אקרילי, אם בשבלונות-דיו/צבע וספוגית איפור.

ועכשיו, לעבודה:

שלב ראשון:
חותכים מהקארדסטוק הגדול רצועה בדיוק (!) ברוחב הכרטיס שלנו, שהוא 8.5 ס"מ. למרות שיש לכן את המידה, אני ממליצה להשתמש בכרטיס כדי לוודא שהחיתוך מדוייק, אחרת האלבומון שלנו לא יכנס למקומו בארנק.


מכיוון שהיה לי קארדסטוק שלם, חתכתי מיד שלוש רצועות, שישמשו לשלושה מיני אלבומים שונים, דרך יעילה, אם אתן נניח מכינות מתנות לגננות לסוף שנה:



שלב שני:
מניחים  את הכרטיס צמוד לחלק העליון של רצועת הקארדסטוק, מניחים את הסרגל צמוד צמוד לחלק התחתון של הכרטיס (כדי שהשוליים המעוגלים של הכרטיס לא יהרסו לנו את הקו הישר) ומסמנים קו קיפול צמוד צמוד לסרגל, זה אמור לצאת כ-5.4 ס"מ מהקצה, אבל שוב- אל תסמכו על המדידה שלי, בעיקר כי קשה מאוד לדייק במילימטרים- השתמשו בכרטיס:


אחרי שסימנו קו קיפול ברור מצמידים את הכרטיס לצידו השני של קו הקיפול, ומסמנים עוד קו קיפול, גם הוא במרחק של 5.4 ס"מ מקו הקיפול הקודם. חוזרים על הפעולה לאורך כל הרצועה- נקבל חמישה מלבנים שווים ועוד מלבן אחד קטן יותר. בשלב זה עדיין אין צורך לקפל לפי הסימונים, הקיפול נעשה רק לצורך ההמחשה:


שלב שלישי:
מסמנים קו קיפול נוסף, כחצי סנטימטר מתחת לקו האחרון שסימנו, כלומר בתוך המלבן הקטן:


שלב רביעי:
לאלבום שלנו יהיו בסופו של דבר שני צדדים- הצד הפנימי, בו יהיו התמונות, והצד החיצוני, שיוקדש לקישוטים (באופן תיאורטי אפשר לשלב גם בו תמונות, אבל אז האלבום יוצא שמן מידי ואינו מתאים לנשיאה בארנק ממוצע). נניח את הרצועה כשהצד החיצוני מופנה אלינו (אני בחרתי בצד ללא הטקסטורה) והמלבן הקטן יותר נמצא למעלה. עכשיו נעצב את כרטיס האשראי שלנו על המלבן "הגדול" העליון- כלומר המלבן שמתחת למלבן הקטן יותר. ככה זה אמור להיראות (זו דוגמה אחת, בהמשך תראו עוד אחת):


בשביל זה חותכים מהנייר המדוגם שלנו מלבן בגודל 5.2*3 ס"מ:


ומדביקים אותה לאורך צידו הימני של המלבן המדובר. אחר ממשיכים לקשט לפי הטעם. אני השתדלתי להיצמד גאומטרית למבנה הכרטיס המקורי (במקום בו יש מלבן- ליצור מלבן וכו') אבל התפרעתי עם הצבעים. במקום "מספר הכרטיס" הדבקתי במדבקות המספרים את תאריך יום ההולדת, במקום שם החברה- מדבקת תווית מלבנית עם החתמה, במקום לוגו החברה- חותמת ומדבקה מתגרדת (של שמש), במקום הלוגו התחתון- שארית של שארית מקארדסטוק, ועוד קצת כיתובים בעט. הנה עוד גרסה עם חומרים קצת שונים:


שלב חמישי:
הדבקת התמונות והקישוטים. כמו שאמרתי, את התמונות נדביק אחת אחרי השנייה בצד אחד של האלבום, ונקשט לצידן בקישוטים שטוחים בלבד (!). את הצד השני נקשט- זה המקום להקדשות, ברכות וכו'. הנה דוגמה לצד אחד עם תמונות:


יש כאן שימוש כמעט בכל סוגי הקישוטים השטוחים שהזכרתי ברשימת החומרים- מדבקות (שקופות, רגילות, קארדטוק, אותיות), ראבאונים (העננים והחץ), שבלונות (הכוכבים והמילה "love")...זה באמת המקום לתת ביטוי לסגנון שלכן, לאופי של המקבל וכמובן- להתאים לתמונות שבחרתן.
והנה דוגמה לצד ה"אחורי":


שלב שישי ואחרון:
אחרי שכל הקישוטים מצאו את מקומם והדבק התייבש היטב, הגיע הזמן לקפל את האלבום לפי קווי הקיפול שסימנו, לארוז יפה ולהגיש באהבה רבה. מומלץ בחום למצוא שקית קטנה שמתאימה בדיוק למידות האלבום ולעטוף אותו, על מנת למנוע פגיעות בארנק, אבל זה ממש לא חובה- הקישוטים השטוחים מגנים עליו כמעט מכל רע. אני מצאתי בין עשרות שקיות הקישוטונים שלי (אלו שממקסטוק, בעיקר) שקיות שקופות פשוטות מתאימות, וחיזקתי את הסגירה שלהן בפיסת וושי טייפ, שמאפשרת אינספור סגירות חוזרות:



המקבל המאושר מוזמן להכניס את האלבומון לארנק, עם החלק "דמוי כרטיס האשראי" כלפי מעלה כמובן, ולשלוף אותו "בטעות", בכל פעם שצריך לשלוף כרטיס כלשהו מהארנק...ההשווצה מובטחת!

יש לכן שאלות? נשמח לשמוע ולענות, וכמובן לקבל גם הערות, הארות ורעיונות. אם יצרתן לפי ההדרכה שלנו נשמח מאוד לראות את התוצרים בקבוצת הפייסבוק שלנו- ממש כאן!

12 תגובות:

  1. אלבומון מקסים ביותר!! הבובה גודלת והיא כזאת מתוקה!

    השבמחק
  2. מעולה, ינוסה בקרוב!

    השבמחק
  3. הדרכה נהדרת! כן ירבו :)

    השבמחק
  4. מקסים לגמרי!! הדרכה נהדרת!

    השבמחק
  5. רעיון מהמם!! ואני אשמח להדרכה בנוגע ליצירת קולאז' בגדלים שונים, כך שיהיה ניתן להדפיס תמונות בגודל קטן יותר מ10*15. מה שלא מתאפשר במקומות לפיתוח תמונות שאני מכירה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה רבה, נעלה הדרכה כזו בהקדם

      מחק
  6. הדרכה נהדרת, תודה!!!

    השבמחק
  7. חמוד כל כך!
    איזה כיף שהולכות להיות יותר הדרכות בבלוג!

    השבמחק
  8. רעיון וביצוע נפלאים! תודה :-)

    השבמחק
  9. רעיון וביצוע נפלאים! תודה :-)

    השבמחק